1. Czy będą jakieś zwierzęta (ptaki, gryzonie, węże) ?
W podstawowej wersji gry nie pojawią się zwierzęta.
2. Czy Simowie są różnego wzrostu?
Niestety nie. Byłoby z tym za dużo problemów pod względem animacji. Jak stwierdzili producenci – póki co postęp technologiczny na to nie pozawala. Może w kolejnej części uda się to zrobić.
3. Czy w CAS będziemy mogli sami projektować stroje?
Niestety nie. Możemy natomiast wybierać różne, gotowe kolory ubrań. Losowe wybieranie stroju jest teraz bardziej inteligentne, a ubrania do siebie pasują. Dla przykładu: wybierając ubranie losowe gra dobierze odpowiedni kolor butów do koszulki oraz pasujące do tego spodnie.
4. Czy w CAS możemy zmieniać masę poszczególnej części ciała?
Tak. Simowie w czwórkowym Stwórz Sima są niczym glina. Więcej możecie przeczytać w specjalnym artykule dotyczącym Stwórz Sima: [LINK] .
5. Czy w podstawie pojawi się pogoda / zwierzęta?
Niestety nie. Podstawowa gra nie będzie zawierać ani pogody, ani zwierząt.
6. W jakich typach budynków mogą mieszkać Simowie (bloki, wieżowce, domki jednorodzinne itp.)?
Nie poznaliśmy tego aspektu. Zaprezentowane zostały jedynie domy jednorodzinne. Z pewnością będzie możliwość zamieszkania w wieżowcu bądź bloku, ale niekoniecznie w podstawowej wersji gry – tak jak to jest obecnie.
7. Czy będą jakieś królicze nory (np. stadion lub baza wojskowa)?
Twórcy oficjalnie nie wypowiadali się na temat króliczych nor. Nie wolno mi opowiadać o nowościach, które poznałem poza oficjalnymi pokazami. Bez większego komentarza powiem tylko, że będziecie zadowoleni.
8. Czy w mieście będzie metro/koleje/lotnisko/statki/helikoptery i inne rodzaje transportu publicznego?
Na pokazie zobaczyliśmy samochód przejeżdżający obok budynku. Oficjalne zdjęcia prezentują też tramwaj, który jak widać zmienia swoje miejsce położenia. Będzie to prawdopodobnie nowy środek transportu w grze. Póki co nie wiemy nic więcej.
9. Na czym polega wielozadaniowość?
Simowie potrafią teraz robić kilka rzeczy za jednym razem. Mogą biegać na bieżni i w tym samym momencie rozmawiać ze znajomym obok. Możliwe jest jedzenie i picie – co nie było możliwe w The Sims 3. Nasz Sim może jeść posiłek i popijać go napojem w tym samym czasie, nie są to osobne interakcje. Dodatkowo możliwe jest oglądanie telewizji i rozmawianie, bądź rozmowa podczas gotowania. Simowie będą przerywać na chwilę gotowanie, aby gestykulować, ale po pokazaniu tego co mają do pokazania – wrócą do przyrządzania posiłku. Możliwe też będą rodzinne posiłki przy stole. Cała rodzina zasiądzie przy stole, będą rozmawiać, jeść i popijać w swoim towarzystwie zgodnie z myślą – mniej kukiełkowi, bardziej ludzcy.
10. Czy w podstawie będą tatuaże?
Brak informacji na ten temat, niestety.
11. Czy w grze jest wiatr (poruszają się liście na drzewie)?
W grze występuje fizyczne zjawisko wiatru. Możemy zaobserwować jak drzewa kołyszą się na wietrze, a ich animacja jest jeszcze lepsza niż w The Sims 3. W czwórce każde drzewo zostało animowane jako osobny obiekt, dlatego inaczej kołysać się będzie wielki dąb a inaczej małe drzewko oliwkowe. Na pokazie mogliśmy zobaczyć „rozregulowane” drzewo, które nie miało jeszcze ustawionej mocy kołysania i dosłownie tańczyło, co było zabawne a za razem pokazało, że każda roślina ma osobną animację.
12. Czy Simowie wsiadają do auta, czy odbywa się to jak w trójce?
Odpowiedzią na to pytanie było „bez komentarza”. Póki co twórcy nie mogą tego komentować, ale z ich uśmiechu można wywnioskować, że coś w tej kwestii zmienili. Zobaczymy.
13. Jakie nowości ułatwiające tworzenie domu pojawią się w trybie budowy i kupowania?
14. Czy na stoliku można umieścić jeszcze więcej rzeczy niż w trójce?
Wydaje mi się, że któryś z producentów wspomniał o tym. Będziemy mogli układać przedmioty bardziej swobodnie. Dodatkowo, Simowie będą mogli siadać na wielu meblach, w tym na łóżku. Nie jestem jednak pewien informacji o ustawianiu.
15. Czy w podstawie jest piaskownica, zjeżdżalnia, huśtawka z opony i inne obiekty na placu zabaw?
Dzieciaki będą miały co robić w Czwórce. Pojawi się plac zabaw, który pozwala na określoną zabawę. Nie mogę powiedzieć dokładnie co to za obiekt, bo jest to tajemnica, ale takie place zabaw działają jak domki na drzewie. Np. W The Sims 3 domek ufo pozawala nam na zabawę w kosmonautę.
16. Czy będzie można zmieniać wysokość okien?
Tak. Dodatkowo okna podzielone zostaną na trzy kategorie: normalne, niskie i wysokie. Więcej znajdziecie w artykule poświęconemu budowaniu: [LINK]
17. Czy będzie można zmienić wielkość stopy/dłoni (dłoni myślę że nie koniecznie ale stopy to by się raczej dało)?
Stopy jak najbardziej! Odsyłam do artykułu o Stwórz Sima: [LINK]
18. Czy w karierze astronoma będzie animacja odlatującej rakiety?
Owszem. Pojawią się przedmioty związane z karierą. Jako astronom będziemy musieli zakupić specjalną, metalową platformę z drewnianymi skrzynkami. Z czasem na tym polu zbudujemy własną rakietę, którą będziemy mogli polecieć w kosmos.
19. Czy w telewizorach będą puszczane filmiki z TS2 czy z TS3 (w ts1 były jakieś obrazki, w ts2 były z ts2, w ts3 były z ts2)?
Na ekranie telewizora będziemy mogli zobaczyć filmy stworzone za pomocą The Sims 3.
20. Czy dojdą nowe umiejętności, których nie było w poprzednich częściach i dodatkach?
Tak. Pojawią się nowe umiejętności, których mogą nauczyć się nasi Simowie. Ich lista była dość długa, jednak myślę że nie mogę dokładnie Wam o nich opowiadać.
21. Planowane jest wydanie edycji specjalnej ?
The Sims 4 pojawi się w kilku wersjach. W wersji standardowej, limitowanej dostępnej w zamówieniu wstępnym, w edycji premium oraz w edycji kolekcjonerskiej i w specjalnej edycji cyfrowej dostępnej w Origin. Każda z wersji ma różne materiały dodatkowe. Szczegóły wydania edycji kolekcjonerskiej w Polsce jeszcze nie są znane. EA Polska upewniło mnie jednak, że taka edycja się pojawi, póki co nie wiadomo w jakim sklepie.
22. Czy pojawią się zaokrąglone ściany?
Niestety nie. Było to zbyt trudne do wykonania. Twórcy dodali natomiast możliwość stworzenia zaokrąglonych płotów i barierek, przez co nasze domy będą wyglądały ciekawiej.
23. Jak wygląda oświetlenie, czy jest bardziej realistyczne?
Z pewnością jest bardziej realistyczne. Pochodnie dają inne światło niż lampka nocna, a światło zewnętrzne jest bardziej inteligentne. O świetle wspominałem w artykule dotyczącym budowania w The Sims 4. Znajdziecie go tutaj: [LINK]
24. Czy uważasz, że gra jest płynna?
Jest płynniejsza niż kiedykolwiek. Simowie są bardziej inteligentni, a ich animacje są jeszcze bardziej ludzkie. Koniec z zastanawianiem się nad tym, co mają zrobić. Koniec z niepotrzebnymi ruchami przy wykonywaniu czynności. Jeśli nasz Sim ma usiąść na fotelu, to po prostu idzie i siada, bez zbędnego obracania się i „celowania tyłkiem w fotel”, jak to obecnie ma miejsce w The Sims 3.
25. Jak wyglądają Simowie, co rzuciło Ci się w oczy?
Simowie idealnie pasują do otaczającej ich grafiki. Świat dostępny w grze jest co prawda kreskówkowy, ale ma on swój niepowtarzalny klimat. Ma się to uczucie, że świat wokół Sima żyje, a miasto nie jest martwą makietą jak w przypadku innych części gry.
26. Jak Simowie będą się poruszać? Inaczej niż w trójce i dwójce?
Po 1. Simowie są teraz bardziej ludzcy. Nie są już kukłami, którym wydajemy polecenia. Ich ruchy są bardziej płynne i przemyślane. Wspominałem wyżej o siadaniu na fotelu. Innym przykładem jest przechodzenie Simów obok siebie. Biliśmy brawa producentom, kiedy pokazano nam jak około 15 Simów dostało polecenie wejścia do małego pomieszczenia. Sami nadali sobie priorytety wejścia, przepuszczali w drzwiach i płynnie wchodzili do pomieszczenia jeden po drugim. Koniec z komunikatem, że Sim nie może przejść przez drzwi, czy obok innych Simów. W The Sims 3 problem ten często występuje przed salą wykładową, gdzie wielu Simów chce wejść do budynku i większość z nich ma chmurkę informującą o zajętych drzwiach. W The Sims 4 problem ten nie wystąpi. Jak już pisałem – Simowie sami nadadzą sobie priorytet i płynnie wejdą do pomieszczenia. Możliwe jest też przechodzenie obok siebie. Dajmy na to, że rozmawia grupa trzech Simów na korytarzu, a my nakazaliśmy innemu Simowi przejść z końca korytarza na jego początek. Sim ten przejdzie koło rozmawiających Simów (jeśli trzeba to między nimi) i dojdzie do wskazanego mu miejsca.
27. Czy będzie możliwość samobójstwa lub zabicia kogoś?
Nie. Twórcy powiedzieli iż nie pojawi się taka możliwość. Samobójstwo zmieniłoby wymagania wiekowe gry, a ta skierowana jest to określonej grupy odbiorców.
28. Czy The Sims 4 od początku było tworzone jako gra offline z możliwością online, czy zostało to w dalszej wersji zmienione?
The Sims 4 było tworzone od około 2 lat jako gra online. Jakiś czas temu projekt ten został zniszczony, a gra budowana jest od początku jako gra offline. Pojawią się opcjonalne funkcje online, które póki co nie są znane.
29. Czy są suwaki na odcień skóry?
Pojawią się różne odcienie skóry w grze podstawowej. Od popularnych i realnych, po bardziej wymyślne znane z The Sims 3 Nie z tego świata.
30. Czy jest rekolorowalność ubrań i mebli (Create a Style)?
Niestety nie. Mamy możliwość wyboru spośród gotowych opcji kolorystycznych.
31. Czy wszystko wygląda na lśniące i zrobione z gumy tak jak w trójce?
Nie. Tekstury wydają się być bardziej dopracowane, a oświetlenie jest bardziej inteligentne niż w The Sims 3. Oświetlenie oświetla, nie sprawia że przedmioty błyszczą tak jak w poprzedniej części.
ŹRÓDŁO:[LINK]
W podstawowej wersji gry nie pojawią się zwierzęta.
2. Czy Simowie są różnego wzrostu?
Niestety nie. Byłoby z tym za dużo problemów pod względem animacji. Jak stwierdzili producenci – póki co postęp technologiczny na to nie pozawala. Może w kolejnej części uda się to zrobić.
3. Czy w CAS będziemy mogli sami projektować stroje?
Niestety nie. Możemy natomiast wybierać różne, gotowe kolory ubrań. Losowe wybieranie stroju jest teraz bardziej inteligentne, a ubrania do siebie pasują. Dla przykładu: wybierając ubranie losowe gra dobierze odpowiedni kolor butów do koszulki oraz pasujące do tego spodnie.
4. Czy w CAS możemy zmieniać masę poszczególnej części ciała?
Tak. Simowie w czwórkowym Stwórz Sima są niczym glina. Więcej możecie przeczytać w specjalnym artykule dotyczącym Stwórz Sima: [LINK] .
5. Czy w podstawie pojawi się pogoda / zwierzęta?
Niestety nie. Podstawowa gra nie będzie zawierać ani pogody, ani zwierząt.
6. W jakich typach budynków mogą mieszkać Simowie (bloki, wieżowce, domki jednorodzinne itp.)?
Nie poznaliśmy tego aspektu. Zaprezentowane zostały jedynie domy jednorodzinne. Z pewnością będzie możliwość zamieszkania w wieżowcu bądź bloku, ale niekoniecznie w podstawowej wersji gry – tak jak to jest obecnie.
7. Czy będą jakieś królicze nory (np. stadion lub baza wojskowa)?
Twórcy oficjalnie nie wypowiadali się na temat króliczych nor. Nie wolno mi opowiadać o nowościach, które poznałem poza oficjalnymi pokazami. Bez większego komentarza powiem tylko, że będziecie zadowoleni.
8. Czy w mieście będzie metro/koleje/lotnisko/statki/helikoptery i inne rodzaje transportu publicznego?
Na pokazie zobaczyliśmy samochód przejeżdżający obok budynku. Oficjalne zdjęcia prezentują też tramwaj, który jak widać zmienia swoje miejsce położenia. Będzie to prawdopodobnie nowy środek transportu w grze. Póki co nie wiemy nic więcej.
9. Na czym polega wielozadaniowość?
Simowie potrafią teraz robić kilka rzeczy za jednym razem. Mogą biegać na bieżni i w tym samym momencie rozmawiać ze znajomym obok. Możliwe jest jedzenie i picie – co nie było możliwe w The Sims 3. Nasz Sim może jeść posiłek i popijać go napojem w tym samym czasie, nie są to osobne interakcje. Dodatkowo możliwe jest oglądanie telewizji i rozmawianie, bądź rozmowa podczas gotowania. Simowie będą przerywać na chwilę gotowanie, aby gestykulować, ale po pokazaniu tego co mają do pokazania – wrócą do przyrządzania posiłku. Możliwe też będą rodzinne posiłki przy stole. Cała rodzina zasiądzie przy stole, będą rozmawiać, jeść i popijać w swoim towarzystwie zgodnie z myślą – mniej kukiełkowi, bardziej ludzcy.
10. Czy w podstawie będą tatuaże?
Brak informacji na ten temat, niestety.
11. Czy w grze jest wiatr (poruszają się liście na drzewie)?
W grze występuje fizyczne zjawisko wiatru. Możemy zaobserwować jak drzewa kołyszą się na wietrze, a ich animacja jest jeszcze lepsza niż w The Sims 3. W czwórce każde drzewo zostało animowane jako osobny obiekt, dlatego inaczej kołysać się będzie wielki dąb a inaczej małe drzewko oliwkowe. Na pokazie mogliśmy zobaczyć „rozregulowane” drzewo, które nie miało jeszcze ustawionej mocy kołysania i dosłownie tańczyło, co było zabawne a za razem pokazało, że każda roślina ma osobną animację.
12. Czy Simowie wsiadają do auta, czy odbywa się to jak w trójce?
Odpowiedzią na to pytanie było „bez komentarza”. Póki co twórcy nie mogą tego komentować, ale z ich uśmiechu można wywnioskować, że coś w tej kwestii zmienili. Zobaczymy.
13. Jakie nowości ułatwiające tworzenie domu pojawią się w trybie budowy i kupowania?
O wszystkich nowościach możecie przeczytać w tym artykule. Polecam! [LINK]
Wydaje mi się, że któryś z producentów wspomniał o tym. Będziemy mogli układać przedmioty bardziej swobodnie. Dodatkowo, Simowie będą mogli siadać na wielu meblach, w tym na łóżku. Nie jestem jednak pewien informacji o ustawianiu.
15. Czy w podstawie jest piaskownica, zjeżdżalnia, huśtawka z opony i inne obiekty na placu zabaw?
Dzieciaki będą miały co robić w Czwórce. Pojawi się plac zabaw, który pozwala na określoną zabawę. Nie mogę powiedzieć dokładnie co to za obiekt, bo jest to tajemnica, ale takie place zabaw działają jak domki na drzewie. Np. W The Sims 3 domek ufo pozawala nam na zabawę w kosmonautę.
16. Czy będzie można zmieniać wysokość okien?
Tak. Dodatkowo okna podzielone zostaną na trzy kategorie: normalne, niskie i wysokie. Więcej znajdziecie w artykule poświęconemu budowaniu: [LINK]
17. Czy będzie można zmienić wielkość stopy/dłoni (dłoni myślę że nie koniecznie ale stopy to by się raczej dało)?
Stopy jak najbardziej! Odsyłam do artykułu o Stwórz Sima: [LINK]
18. Czy w karierze astronoma będzie animacja odlatującej rakiety?
Owszem. Pojawią się przedmioty związane z karierą. Jako astronom będziemy musieli zakupić specjalną, metalową platformę z drewnianymi skrzynkami. Z czasem na tym polu zbudujemy własną rakietę, którą będziemy mogli polecieć w kosmos.
19. Czy w telewizorach będą puszczane filmiki z TS2 czy z TS3 (w ts1 były jakieś obrazki, w ts2 były z ts2, w ts3 były z ts2)?
Na ekranie telewizora będziemy mogli zobaczyć filmy stworzone za pomocą The Sims 3.
20. Czy dojdą nowe umiejętności, których nie było w poprzednich częściach i dodatkach?
Tak. Pojawią się nowe umiejętności, których mogą nauczyć się nasi Simowie. Ich lista była dość długa, jednak myślę że nie mogę dokładnie Wam o nich opowiadać.
21. Planowane jest wydanie edycji specjalnej ?
The Sims 4 pojawi się w kilku wersjach. W wersji standardowej, limitowanej dostępnej w zamówieniu wstępnym, w edycji premium oraz w edycji kolekcjonerskiej i w specjalnej edycji cyfrowej dostępnej w Origin. Każda z wersji ma różne materiały dodatkowe. Szczegóły wydania edycji kolekcjonerskiej w Polsce jeszcze nie są znane. EA Polska upewniło mnie jednak, że taka edycja się pojawi, póki co nie wiadomo w jakim sklepie.
22. Czy pojawią się zaokrąglone ściany?
Niestety nie. Było to zbyt trudne do wykonania. Twórcy dodali natomiast możliwość stworzenia zaokrąglonych płotów i barierek, przez co nasze domy będą wyglądały ciekawiej.
23. Jak wygląda oświetlenie, czy jest bardziej realistyczne?
Z pewnością jest bardziej realistyczne. Pochodnie dają inne światło niż lampka nocna, a światło zewnętrzne jest bardziej inteligentne. O świetle wspominałem w artykule dotyczącym budowania w The Sims 4. Znajdziecie go tutaj: [LINK]
24. Czy uważasz, że gra jest płynna?
Jest płynniejsza niż kiedykolwiek. Simowie są bardziej inteligentni, a ich animacje są jeszcze bardziej ludzkie. Koniec z zastanawianiem się nad tym, co mają zrobić. Koniec z niepotrzebnymi ruchami przy wykonywaniu czynności. Jeśli nasz Sim ma usiąść na fotelu, to po prostu idzie i siada, bez zbędnego obracania się i „celowania tyłkiem w fotel”, jak to obecnie ma miejsce w The Sims 3.
25. Jak wyglądają Simowie, co rzuciło Ci się w oczy?
Simowie idealnie pasują do otaczającej ich grafiki. Świat dostępny w grze jest co prawda kreskówkowy, ale ma on swój niepowtarzalny klimat. Ma się to uczucie, że świat wokół Sima żyje, a miasto nie jest martwą makietą jak w przypadku innych części gry.
26. Jak Simowie będą się poruszać? Inaczej niż w trójce i dwójce?
Po 1. Simowie są teraz bardziej ludzcy. Nie są już kukłami, którym wydajemy polecenia. Ich ruchy są bardziej płynne i przemyślane. Wspominałem wyżej o siadaniu na fotelu. Innym przykładem jest przechodzenie Simów obok siebie. Biliśmy brawa producentom, kiedy pokazano nam jak około 15 Simów dostało polecenie wejścia do małego pomieszczenia. Sami nadali sobie priorytety wejścia, przepuszczali w drzwiach i płynnie wchodzili do pomieszczenia jeden po drugim. Koniec z komunikatem, że Sim nie może przejść przez drzwi, czy obok innych Simów. W The Sims 3 problem ten często występuje przed salą wykładową, gdzie wielu Simów chce wejść do budynku i większość z nich ma chmurkę informującą o zajętych drzwiach. W The Sims 4 problem ten nie wystąpi. Jak już pisałem – Simowie sami nadadzą sobie priorytet i płynnie wejdą do pomieszczenia. Możliwe jest też przechodzenie obok siebie. Dajmy na to, że rozmawia grupa trzech Simów na korytarzu, a my nakazaliśmy innemu Simowi przejść z końca korytarza na jego początek. Sim ten przejdzie koło rozmawiających Simów (jeśli trzeba to między nimi) i dojdzie do wskazanego mu miejsca.
27. Czy będzie możliwość samobójstwa lub zabicia kogoś?
Nie. Twórcy powiedzieli iż nie pojawi się taka możliwość. Samobójstwo zmieniłoby wymagania wiekowe gry, a ta skierowana jest to określonej grupy odbiorców.
28. Czy The Sims 4 od początku było tworzone jako gra offline z możliwością online, czy zostało to w dalszej wersji zmienione?
The Sims 4 było tworzone od około 2 lat jako gra online. Jakiś czas temu projekt ten został zniszczony, a gra budowana jest od początku jako gra offline. Pojawią się opcjonalne funkcje online, które póki co nie są znane.
29. Czy są suwaki na odcień skóry?
Pojawią się różne odcienie skóry w grze podstawowej. Od popularnych i realnych, po bardziej wymyślne znane z The Sims 3 Nie z tego świata.
30. Czy jest rekolorowalność ubrań i mebli (Create a Style)?
Niestety nie. Mamy możliwość wyboru spośród gotowych opcji kolorystycznych.
31. Czy wszystko wygląda na lśniące i zrobione z gumy tak jak w trójce?
Nie. Tekstury wydają się być bardziej dopracowane, a oświetlenie jest bardziej inteligentne niż w The Sims 3. Oświetlenie oświetla, nie sprawia że przedmioty błyszczą tak jak w poprzedniej części.
ŹRÓDŁO:[LINK]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz